Tales and Legends of RolePlay
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Les 7 - De extra geadvanceerde klas

2 posters

Go down

Les 7 - De extra geadvanceerde klas Empty Les 7 - De extra geadvanceerde klas

Post by Drake Heros Fri 11 Dec 2009 - 23:14

Hallo en welkom terug bij onze les.

Je mag geslaagd zijn voor je examen. We hebben nog steeds kleine beetjes informatie om te geven. Van nu af aan wijs ik Infenyte aan als docent en ik help hem hier en daar een beetje.

Dus het woord is nu aan jou beste man. *wijst met zijn hand naar Infenyte als een gebaar dat hij kan beginnen*
Drake Heros
Drake Heros
The Legend Maker

Posts : 121
Join date : 2009-12-07
Age : 35
Location : Anywhere

http://tandlroleplay.friendhood.net

Back to top Go down

Les 7 - De extra geadvanceerde klas Empty Re: Les 7 - De extra geadvanceerde klas

Post by Infenyte Sat 12 Dec 2009 - 16:51

Dank je mijn beste collega,

Ahem, in deze lessen zullen we verdergaan met speciale gebeurtenissen in het rollenspel
Zoals een gevecht tussen de characters van roleplayers, of hoe je reageerd op een random character etc, etc.

Er zijn verschillende roleplays waar het om draait tussen gevechten tegen de characters van andere roleplayers, zoiets als een toernooi Rp. De vorige lessen leerde dat het niet verstandig is om de characters van andere roleplayers als jezelf te gebruiken en dat je niet je eigen post gebruikt zodat je mede roleplayer niet op de aanval kan reageren , we gaan dit nu invoeren in een gevecht


Zoals je waarschijnlijk begrijpt of weet is dat zo'n gevecht zeer moeijlijk kan zijn. Als jullie beiden de match willen winnen en je speelt volgens de regels zal er geen einde zijn totdat eentje het zat word en de andere laat winnen. scrollen door posts waarin staat dat je de vijand aanvalt en warbij hij jou probeert te raken kan zeer vermoeiend werken voor anderen en jezelf, zorgt ervoor dat de andere roleplayers, praktisch niets kunnen doen en kan er zelfs voor zorgen dat een rp niet meer intressant is.

De beste manier die ik me kan bedenken is om je tegenstander een bericht (private message, pm) te sturen waarin je met hem/haar kan discusieren wie dit gevecht wint in het eind en waarom. Je kan ook vragen aan je tegenstander of die het toestaad om zijn character te besturen in je eigen post (zolang je het gewoon bij acties houd en niet zijn of haar gedachten beinvloed is dit meetsal ok) op die manier kan je het gevecht spannend over laten komen zonder dat er een stortvloed van posts komt.

Een kleine tip die ik wil geven is dat je de verlieser jouw character laat gebruiken. Doordat je dit doet kan hij/zij het intressanter maken, kan deze persoon ervoor kiezen of het gevecht moeilijk, makkelijk, of gebalanceerd was voor jouw character, of jij sterker was dan hem of dat hij juist sterker was dan jouw character en dat deze won door middel van tactiek/geluk etc. (dit laatste zie je bij de typische slechterik zoals Naruto vs Gaara)

Het enige wat ik je kan geven is helaas enkel tips, want het is jouw taak en dat van de andere roleplayers om te beslissne hoe jullie dit doen.
Infenyte
Infenyte
The Immortal

Posts : 49
Join date : 2009-12-08
Age : 35
Location : If you only could know, if only I could know...

Back to top Go down

Les 7 - De extra geadvanceerde klas Empty Re: Les 7 - De extra geadvanceerde klas

Post by Infenyte Sat 12 Dec 2009 - 17:05

Nu zal ik iets uitleggen over hoe je je moet gedragen in een random encounter

Want zie je, in sommige roleplays (Meestal de avantuurlijke type) zal je te maken krijgen met een soort vijand die een andere roleplayer gecreerd heeft.

Voorbeeld:
Terwijl de groep door het woud liep kwam er een horde goblins van hun schuilplaats vandaan met hun wapen gereed voor de aanval.

Wat moet je nu doen? Dit zijn charcters gemaakt door iemand anders! Bertekent dit dat we iets moeten posten dat we met onze wapens zwaaien in de hoop dat ze doel treffen?

Dit wordt alles beslist HOE de maker de goblins gebruikt.
Er zijn enkele manieren hoe een random encounter opkomt.

1. complete overmacht = Waar het op komt is dat de roleplayer (Ik noem hem Steve) iets heeft gepost in de zin van det het teveel zijn om tegen de vechten dus het verstandiger is om te vluchten, dat is meestal wat Steve wil dat de groep doet.

2. een groep = Steve heeft een grote groep goblins gemaakt. Het is aan Steve om te beslissen wat er gebeurt, als hij met zijn char wild om hem heen begint te hakken of als hij er een paar naar jou toestuurt mag je meestal ze kill-posten. Kill-posten betekent dat je ze gebruikt alsof het jouw chars zijn en ze in een enkele (of meerdere) posten afmaakt. Maar voordat jhe dat doet wees er zeker van dat Steve dit bedoelde door met je wapens eerst in een post naar ze uit te halen en kijk of Steve ze de aanval laat treffen, dit betekent meestal dat je mag kill-posten.

3. Een gedetaileerde tegenstander = Steve heeft een gedetaileerde descriptie gegeven of zelfs een naam aan één van de goblins die jou aanvalt. Dit betekent meestal dat je te maken hebt met een krachtige tegenstander, meestal sterker dan jezelf. Je kan deze niet kill-posten, je moet ernaar hakken en zien of Steve vindt dat je sterk genoeg bent om het te verslaan of dat hij andere plannen heeft.


Dit is gebaseerd op wat ik denk dat het beste is maar ik kan fout zitten. Als dat zo is kan Drake (of iemand anders) dit later veranderen.
Infenyte
Infenyte
The Immortal

Posts : 49
Join date : 2009-12-08
Age : 35
Location : If you only could know, if only I could know...

Back to top Go down

Les 7 - De extra geadvanceerde klas Empty Re: Les 7 - De extra geadvanceerde klas

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum